Lola, Rainer Werner Fassbinder BRD-trilógiájának harmadik s egyben befejező része. A rendező ebben az alkotásban is kérdéseket tesz fel és magyarázatokat keres arra, hogy a német társadalom a II.Világháború után hogyan rendeződött és formálódott újra, milyen társadalmi, kultúrális mechanizmusok szilárdultak meg. A nemzetszocialista ideológia helyébe lépett, a gazdasági növekedés ideológiája. Ez a jelenség - gazdasági-csoda- a „Maria Braun házássága“ c. filmben az újjáépítésben teljesedett ki, a „Lola“-ban pedig az anyagi luxusjavak felhalmozásába torkollott. A film egy szubjektív kép, mely más német-társadalom kritkus Fassbinder alkotásokhoz hasonlóan, egy elszalasztott újjászületés (1945) lehetősége után sóhajt…
Köszönjük a segítséged. Amennyiben hibás vagy törölt linket találtál itt tudod jelezni nekünk. Sorozatok esetében kérjük írd le az epizód számát, hogy miharabb javíthassuk.