Egy magányos detektív nem tud szabadulni leánya korai halálának emlékétől. Amikor megbízzák egy gazdag diák és egy fiatal lány kapcsolatának figyelésével, szemtanúja lesz, amint a lány meggyilkolja a fiút. Attól fogva mindenhova követi, újabb és újabb gyilkosságait nézi végig és tussolja el, mert rögeszméjévé lesz, hogy elhunyt lányát látja maga előtt a gyilkos nőben. 'Miller legkülönlegesebb filmje a Halálos kószálás. A rendező itt arcpirító módon halmozza a visító-rikító grand-guignol elemeit. Kés vágódik egy formás fehér női kebel alá (a szép kebelhez 'tartozó' hölgyett alig, inkább a gyémánt nyakláncát látjuk); vak ember, illetve vaknak maszkírozott süketnéma figyel valamit ,,árgus szemekkel'; egy török fürdőben a félbolond hősnőt játszó Isabelle Adjani szép, leszbikus nővel előbb édeleg, majd borotvával segíti jobblétre szenderülni. A lányban saját - kisgyerekkorában meghalt - lányát felfedezni vélő magándetektív (Serrault) mindezt álomkórosan követi. A sok borzongatóan komikus álhorror elem jól illik a film vállaltan blőd, egyszersmind melodramatikus alapeszméjéhez. S felfedezhető benne némi intellektuális erőlködés is. Kicsit emlékeztet Deville filmjére, a Nyakunkon a veszélyre, bár Deville-nek több s finomabb humorérzéke van, a blődlit elegánsabban tálalja.'
Köszönjük a segítséged. Amennyiben hibás vagy törölt linket találtál itt tudod jelezni nekünk. Sorozatok esetében kérjük írd le az epizód számát, hogy miharabb javíthassuk.